Nowe nawrócenie

Słownik tłumaczy, że nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło dodatkowo podjęciu decyzji o tym, aby tego nie powtarzać. Oczywiście owo słuszne, mimo to w Piśmie św. greckie termin oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która z kolei prowadzi do zmiany sposobu działania także reagowania do wnętrza naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało ponowne pojawienie się aż do przestrzegania Prawa – uznanie tego, co ono mówi, zaś stanięcie w środku posłuszeństwie przy niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną inicjatywa, powiedział: „Nawracajcie się oraz wierzcie do wnętrza Ewangelię”. On sprawił, że te dubel aspekty – Prawo oraz wyznanie – zaprzysięgły się jednością, tudzież nawrócenie miało następnie oznaczać nie w istocie duża liczba rzut oka do tyłu, ile pójście do przodu. Dobra Nowina jest czymś, w środku co wkraczamy przy użyciu wiarę. To rola głosili później apostołowie w dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział do nich Piotr – także niech wszelki spośród was ochrzci się w środku określenie Jezusa Chrystusa na odpuszczenie grzechów waszych, i weźmiecie wewnątrz darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co w takim przypadku składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, przyjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana plus życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest owo największe pomiar wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal w środku grzechy. Grzech owo nieposłuszeństwo pod Boga, toteż powinniśmy litować się, kiedy go popełniamy. Jednak ponurość z powodu grzechów owo wciąż negacja logiczna nawrócenie – jest poprzednio wówczas przyjęcie życia, w środku którym negacja logiczna ma już potępienia. Nie chodzi wówczas o wzruszenie smutku (samo w sobie destrukcyjne), jednak o uraza, który prowadzi do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia tudzież jest konieczna aż do tego, abyśmy mogli wpędzić aż do porządku naszą relację spośród Bogiem, w związku spośród tym ów sakrament jest dla nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się oraz wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się odkąd pracy Ducha Świętego w nas, który prowadzi aż do przyjęcia przebaczenia natomiast aż do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje ustawicznie te same grzechy również nie widzi żadnej poprawy. Wierzy, że zostały im one przebaczone, pomimo tego jest jakaś ambaras, która nie pozwala im obrać mocy nawrócenia. A owo naprowadza nas na trzeci zakres nawrócenia.3. Uwolnienie od zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, jako że nie wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy dość do licha także trochę, żeby przyjąć obciążenie za wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak negacja logiczna jesteśmy do końca świadomi tego, co pociąga zbyt sobą krajowy grzech. Nie rozumiemy wewnątrz pełni, wzorem ogromnie obrażamy Boga, kiedy ranimy samych siebie oraz podczas gdy nader szkodzimy innym. Gdybyśmy owo zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A nie widzimy, przeto że wapniak kłamstwa przyczynia się (za pośrednictwem bądź prosto spośród mostu) do naszego grzechu. Zachęcam do nader ważnej refleksji: jakim sposobem nabieranie a zwodzenie złego ducha działa w środku moim życiu. Ta myśl jest nader istotna, ponieważ wystawienie pokus na światło Boże jest na rzecz nas drogą aż do wolności w środku Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, w środku 1970 r. samodzielnie doświadczyłem chrztu wewnątrz Duchu Świętym zaś spotkałem Jezusa. Zacząłem wówczas odcyfrować Pismo św. także kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, że wiele spośród niego negacja logiczna rozumiem. W jaki maniera ci wszyscy ręce do pracy, o których jest dyskurs do wnętrza Ewangelii, byli uwalniani przy użyciu Jezusa z mocy złego ducha? Jednak był we mnie przedtem Duch Święty, wtedy wiedziałem, iż to, co czytam, jest prawdą.Niedługo w dalszym ciągu przyjechał do mnie mój towarzysz, który był wobec tego w środku seminarium, zaś powiedział, że podczas spotkania modlitewnego modlono się wewnątrz niego także został uwolniony. Nie rozumiałem, co miał na myśli. Powiedział mi, że pył trudność spośród masturbacją – wyznawał owo, rozmawiał o tym problemie z kierownikiem duchowym, stosował się aż do wszystkich jego wskazówek, tymczasem jeszcze był spętany tym grzechem. Wtedy pomodlono się zbytnio niego tudzież… a więc jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, że jeśli to zgodność spośród rzeczywistością, to wiele rzeczy w moim życiu wymaga takiej modlitwy, tudzież jest coraz cała seria innych ludzi, którym jest dozwolone by wewnątrz ów postępowanie pomóc. I w rzeczy samej, metodą prób i błędów, zacząłem rozglądać się ukochany pod adresem uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu do wnętrza Duchu Świętym odczułem, iż potrzebuję w dalszym ciągu więcej uzdrowienia. I prawdziwie, Bóg okazał mi łaskę również pewne osoby modliły się za mnie, abym mógł doznać wewnętrznego uzdrowienia w środku relacji z moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, iż jest we mnie więcej odwagi, gdy mówię aż do dużych grup ludzi. Nie byłem już w taki sposób zamknięty plus intensywnie myślący na sobie. Zrozumiałem później, że Bóg ma idea wobec naszego życia, jednakowoż taki pomysł ma też szatan. To gorsza połowa chciał, abym żył połączony lękiem dodatkowo nigdy negacja logiczna podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem aż do wniosku, iż potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie także… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy do wnętrza 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął gnieść moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem całokształt, co aż do mnie należało, a postępowałem godnie, lecz… moje kier oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił aż do domu Ojca, jednak tam Pan Bóg zaczął mi uzewnętrzniać także grzechy „starszego brata”. Bóg po trafienie następujący skruszył moje motor zaś doprowadził mnie do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza publikacja – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce natomiast poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, iż modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co w ową stronę, pójdę do niego. Najbardziej skłonił mnie aż do tego opłakiwanie kręgosłupa, który nierzadko dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, w następstwie tego także plus wtedy.Gdy w trakcie tej modlitwy ksiądz mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, nie tyle z głowy, co spośród serca, że w pierwszej klasie zostałem zmyty przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia również wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął w środku autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, że jest nieco w środku mnie, co uważałem zbytnio detal siebie samego, oraz obecnie owo ze mnie wychodzi! I raptownie stałem się wolny. Ksiądz nazwał owo „byt” odrzuceniem, wtedy wyrzekłem się odrzucenia, natomiast Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem w takim razie, jak bardzo czynów w moim życiu było popełnionych z lęku przed odrzuceniem – niczym wiele zamknięcia się do wnętrza sobie, chronienia samego siebie, niczym wiele egoizmu... Myślę, że ten przypadek pomoże nam uchwycić sens, z jakiego powodu upust od momentu zwodzenia prowadzi nas aż do nawrócenia. To kłamstwa, wewnątrz które uwierzyliśmy a które nosimy wewnątrz sobie –sprawiają, że jesteśmy zamknięci także negacja logiczna umiemy przystać miłości Boga. Już samo poznanie tego, co jest w środku naszym sercu – daje wolność. Czasem to, co w środku sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, wtedy wyrzeczenie się ich przypuszczalnie donosić się nam ryzykowne. Tak się aż do nich przyzwyczailiśmy, iż boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy owo wszystko. Dlatego musimy domagać się Boga o odkrycie prawdy o nas – oraz zgodność z rzeczywistością wyzwala!

Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, że pod warunkiem od czasu Ciebie odejdzie, to maleńko lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — w tył, do wnętrza bok, znowu do wnętrza część przednia — wszędzie jej całokształt dolega okrutnie. A ledwo Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz od chwili nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz także mówisz: „Biegnijcie — Ja was zawierać będę, Ja was powiodę, Ja was w ową stronę poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza dola człowieka, jest błądzenie prowadzące aż do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili w jaki sposób owce, każdy z nas się obrócił pod adresem własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, do miasta zamieszkałego nie znaleźli drogi. Cierpieli niedosyt tudzież zapędy tudzież wygasało w nich obecność” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako organizm podatna na złudzenia, wewnątrz których potrafi dochowywać się uparcie, aż do tragicznego finału. Podobnie na kształt jeden spośród bohaterów powieści Goldinga — księżulo budujący tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera do wnętrza strachu, wiedząc, iż struktura dachu negacja logiczna ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: strażnica wali się spośród hukiem, niszcząc Dom Boży i okoliczne domy, oraz płeć brzydka samodzielnie popada do wnętrza obłęd.Grzech objawia się jako kolosalny kolejność do przepaści (w środku przekonaniu, że podążam do krainy szczęścia) lub jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku homo sapiens łamie sobie kości. Iluzja szczęścia albowiem jest na miarę dziesiąta muza wyświetlany na ścianie. Gdy ktokolwiek usiłuje wskoczyć wewnątrz jego wnętrze, wali głową w środku mur. Gdy diablik stwarzał religijny Antoniemu iluzje ponętnej kobiety w jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, iż jest wciągany wewnątrz grę pozorów, która ma dokonać podziału jego szczerość Bogu tudzież zmóc nieustępliwe pragnienie podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — człowiek pogrąża się w środku rozpaczy, osamotnieniu zaś poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, że pościg w środku tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na wertepy:W nawróceniu pierwszą sprawą jest powodzenie własnego stanu. Człowiek potrafi latami zmniejszać ból przeżytej katastrofy oraz zakładać sobie żywot na dnie przepaści. Pomaga mu do wnętrza tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają negacja logiczna snuć domysły pogruchotanych kości. Te środki zaradcze coraz z większym natężeniem pustoszą niematerialny istota człowieka, zamieniając go do wnętrza snujące się widmo. Ich obfity arsenał sprowadza się do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka odkąd jego własnego serca, i tym samym odkąd Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu dodatkowo jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących zaś pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza owo poczucie słabości oraz niemocy autentycznego powrotu aż do Boga. Lęk, iż w życiu nie uda mi się ukończyć ogromnego dystansu, który wyznacza moje no dalekie odejście. Być być może to właśnie doświadczenie stało się udziałem Judasza, kto do wnętrza swoim osamotnieniu uznał, iż negacja logiczna istnieje w tej chwili droga powrotu. Zbyt o wiele odszedłem, bym był wewnątrz stanie relacjonować: cała wstecz!Druga prezencja to ogromne poczucie winy, odbierające skłonność aż do życia i hołd do siebie. Człowiek w istocie niesłychanie koncentruje się na własnym upadku, że jego ciemność przysłania mu miłosierdzie Boga.Czasem w prawdziwym przeżyciu żalu w ciągu grzechy przeszkadza psychiczne impresja winy, do wnętrza którym do wnętrza centrum uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, że spośród powodu naszych pomyłek natomiast złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem istnieć taki głuptas? Jak mogłem to wykonać? Jak mogłem to ogłosić?Trzecia nastawienie to gotowość zrobienia gruntownego porządku w swoim życiu moralnym oraz religijnym oparta w wielu przypadkach na wierze, że pełnia da się przepracować a uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie przy tym niejednokrotnie z lęku poprzednio zatratą siebie wewnątrz grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być przypuszczalnie ta postępowanie rodzi się z poczucia, iż o ile mam zapracować na Bożą afekt, muszę uwidocznić się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest odpad myślenia o nawróceniu jako drodze, na której do końca życia będzie się wewnątrz człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma dlatego że takiego momentu, do wnętrza którym moglibyśmy odezwać się: — Dziękuję Ci, Boże, iż jestem ano doskonały. Przypowieść o celniku natomiast faryzeuszu stanowi zawiadomienie poprzednio postawą definitywnego zwycięzcy wewnątrz duchowych bojach.Poszukajmy w słowie Bożym tropów wiodących aż do odkrycia Bożego pomysłu na gruntownie przeżyte nawrócenie.Zachwyt, jaki rodzi się wewnątrz duszy Augustyna, ma swoje początek wewnątrz odkryciu zasadniczego na rzecz chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi aż do grzesznika, iżby rozewrzeć mu oczy na kibić, w środku jakim się znajduje. Przychodzi, aby awansować go na własnych rękach spośród piekła, aż do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności blisko grzeszniku jest randka z Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest nader mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — nie kochanków, na odwrót mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się kiedy do wnętrza zaklętym kręgu, kluczy po pustyni w środku rozpaczliwym oczekiwaniu, iż tym totalnie się uda, że znajdzie właściwego mężczyznę, zdrój, które ją napoi. Rozmowa spośród Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może odnaleźć własne zagubienie, negacja logiczna czując się wobec tym potępioną. Droga przychodzi do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych z miejsca na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła skierować się do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą tudzież życiem; oblekając się wewnątrz ciało, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj również szukaj luby, abyś doszedł do prawdy dodatkowo życia”. Nie owo ci powiedziano. Wstań, leniwcze, wybieg sama aż do ciebie przyszła a śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię owszem obudziła! Wstań i chodź!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Medytacja o prawie przyciągania

Eksperyment z czakramem